Friday, March 30, 2012

warna lambang kepribadian???


Assalamualaikum w.b.t.

hai.


saje jer buat tajuk macam ini. aku bukan lah seorang yang pandai bab-bab psikologi ini.Warna melambangkan keperibadian?so, apa warna aku?


dulu, waktu aku amek speech com...time itu kita diberi partner.and partner akan teka apa warna kegemaran kita.ada yang berjaya teka.ada yang tidak.partner aku senang jer nak teka warna dia.sebab semua benda warna purple.so, haruslah purple warna kegemaran dia.tapi, ada jugak yang xboleh teka.sebab warna kegemaran dia, dia xtunjuk pun.kita teka warna lain,salah.


tapi, xsemestinya warna kegemaran kita adalah warna yang kita selalu pakai. cuba tengok diri sendiri.tengah pakai baju warna apa?barang-barang.banyak warna apa?.kadang-kadang kita beli barang atau pakaian bukanlah sebab warna kegemaran kan?tapi lebih kepada kesesuaian ataupun dah itu jer yang ada.ye x?.


banyak juga blog-blog yang aku baca pasal warna ini.tapi,itu hanya blog.bukan terbitan ilmiah yang sudah diapproved kesahihannya.hehe.macam blog aku.jangan percaya 100% okey?.sikit-sikit bolehlah.haha.okey,aku tipu...blog aku boleh percaya.aku cuba tulis sejujur mungkin. 





imej biru (Google, 2012)


imej merah jambu. (Google, 2012)

imej green (Google 2012)

imej black (Google, 2012)

imej purple (Google, 2012)

imej oren (Google, 2012)



dan banyak lagi pilihan warna.apa pilihan anda?betulke warna melambangkan keperibadian?.kalau betul, baguslah. kalau x, xper. kita tahu siapa diri kita kan?.so,jangan risau.apa warna berkata.hehe



tapi, perempuan cenderung memilih pink kan?