Wednesday, July 18, 2012

Ada apa kat depan itu?

Assalamualaikum w.b.t.

hai.


Keadaan yang sunyi kekadang merembeskan adrenalin yang ekstrem.So,alternatif lain bagi menenangkan diri,marilah kita kekedunia blog.bercerita mengenai pengalaman, luahan melalui alam maya merupakan salah satu cara zaman kini kita bereksperimentasi dengan dunia.


***************


sekarang ini dah bulan 7.nak akhir-akhir dah pun.banyak perkara menari-nari,terjerit-jerit difikiran.kekadang bermonolog seperti orang gila,kekadang tersenyum berimaginasi ke masa hadapan.Kesusahan dihari ini dan lepas pasti ada hikmah disebaliknya.

semalam,sewaktu menemani rakan menguruskan hal claim,terserempak dengan rakan lama.rakan sekelas.bukannya x rapat.tapi itu dulu.sekarang ini,masing-masing ada haluan dan perjalanan sendiri. Memandang keadaan fizikal dan cara kawan yang berubah, menimbulkan tanda tanya yang menggerakkan hati untuk mencari jawapan.soalan tanpa jawapan seperti perkara yang tergantung bukan?.

Kami ada berbicara tentang perjalanan seterusnya.Pilihan si kawan lebih kepada academician. Ilmu,pencapaian yang ada, aku yakin dia boleh melakukannya.dan aku?aku harap kehendak dan peluang berjalan seiring.kepuasan itu penting.


***********************

buang ayat skema2.pening2.meh layan soalan orang selalu tanya aku.

okey, soalan cliche selalu ditanyakan kepada aku.

1. x penat ke setiap hari ulang alik?

kadang2 penat jugak.tapi,fun sebenarnya.dulu,aku suka lalu yang xder kena tol.skg,setiap hari aku akan spend rm5.40 untuk tol.mungkin faktor usia.makin berusia makin malas nak menyesakkan kepala dengan lampu merah.



2. best x tetiap hari pakai tshirt g keje?

wah.haruslah best.kalau boleh pakai trackbottom, lagilah aku suka.haha.
sumber:imej google


3. nko g and balik keje pukul berapa sebenarnya?

haha.ini soalan kelakar.sebab aku pun x tahu jawapan.lebih kepada datanglah agak-agak before lambat.baliklah jangan terlalu awal.pandai-pandailah manage masa.tapi,yang penting,keje kena siaplah.ikut kehendak.


4. bila nak habis belajar?

aku sensitif sikit kalau org tanya soalan macam ini.haha.poyokan?.sebab aku x pernah boleh bagi waktu tepat.soalan pun aku keliru. 

habis belajar?.maksud nko apa?.

4.1 habis belajar dalam kelas?

aku dah completekan kelas aku tahun 2010 lagi.

4.2 habis belajar untuk lab?

pertengahan 2011 aku dah ala-ala siap.bolehlah.kalau xder penambahan.setakat ini,alhamduLILLAH.

4.3 habis belajar maksudnya?kesemuanya?

meh aku terangkan sikit-sikit. pelajar macam aku, ada step kena ikut. 

1. kena lengkapkan kelas - alhamduLILLAH (2010)
2. kolokium - alhamduLILLAH (7/2011)
3. persidangan (optional) - alhamduLILLAH (2010)
4. jurnal -alhamduLILLAH (2012)
5. notis hantar tesis 
6. penyerahan tesis
7. viva

nampak macam eh, sekejapjer. tak. semuanya masa. okey, macam step aku kat notis hantar tesis. aku kena tunggu 3bulan untuk hantar tesis. then,nak tunggu viva paling cepat pun 3 bulan. pembetulan,penjilidan kami ada prosedur. panjang. pengurusan masa memang kena bijak.selalunya lepas dah hantar notis,dah legalah.kira boleh senyum2.hantar resume kat mana2.hehe.

macam aku,drag masa banyak sangat kat manuskrip. dari penulisan, english editor, submit kat mana-mana, then ada reviewers, comment2 yang hanya tuhan yang tahu, barulah boleh diaccept.Panjang ceritanya.Sebab itu,kalau ada jer orang tanya kat aku pasal master, aku mesti suruh diorang masuk koswek.memanglah tanggung sendiri.tapi,mara ada.nko belajarlah dapat pointer yang hebat2.

in a positive side, semua ini pengalaman. Mungkin pengalaman aku x sebanyak korang yang dah keje.tapi,aku seronok dengan pengalaman ini.dan mungkin guideline terbaik untuk aku kalau aku nak further PhD, insyaALLAH. 

berbalik kepada soalan,

5. nko dah keje ker?

haha.ntah.aku pun x tahu aku dah keje belum.eh?.aku pun pening.



*****************************

 dah nak sampai kepenghujung master.semoga berjaya.dan bantu aku untuk langkah kehadapan.sebab aku selalu tertanya-tanya


"Ada apa kat depan itu?"