Monday, February 17, 2014

Jalan-jalan Johor Bahru #visitMalaysia2014



Assalamualaikum semua!

hai

hari ini nak update cerita yang tertangguh, mengenai kisah holiday aku. Memandangkan salah satu KPI peribadi aku memerlukan aku untuk bercuti (read: berholiday) dengan melawat mana2 tempat yang aku suka, so wajarlah aku masukkan kisah holiday aku dalam the-nnnana ini. Supaya ada rekod, senang nak bagi score akhir tahun karang.

Details as below:
Date: 16/01/14 - 20/01/14
Location: Johor Bahru & USS Singapore
Participants: 3 UKMians.
Objectives: Rehat dan bergembira
Theme: Santai


16/01/14
So, khames dah start travel. Perjalanan amek masa dalam 3jam lebih. Itu pun lepas dah lepak makan minum semua kat RnR. Perjalanan adalah smooth. And I like. So, sampai2 skudai, call puteh. sebab nak amek tiket tapi posponed amek tiket kat dia petang. Then, kami check in kat hotel. Memang dah style kan, alang2 check in kat hotel haruslah link kan ngan fb bagai. Dan dapatlah respond dari kengkawan yang dok JB. Maka, pertemuan diatur. Malamnya, kawan amek dan kami pun makan2 benda cucuk itu.

17/01/14
USS Singapore yok!
Nantilah cter.


18/01/14
Kawan JB amek bawak jalan2. Lawat2 kawasan legoland, hello kitty and etc. and JPO. Haha. Its shopping time. Yippah!. Aku suka kot JPO. Aku x kesah pun org kata barang tak up-to-date. Sebab aku memang xtahu pun mana barang up-to-date mana tak. Aku okeyjer sume bnda. Miahaha. Simple and sempoi are my middle name. 


Owh kat area Hello Kitty ini, memang port best untuk santai. Scenery mmg cantik. Recommended. Nama kawasan dia puteri harbour kot, alaaaa area nusajaya...Lama aku dok kat sini. Memang best. Kawan2 main benda alah ini. Aku lepak saja. 


Then malam, kawan UKM datang, belanja makan. TQ! Then malam itu ke bazar karat kot nama dia. Ala2 up or downtownlah... G negeri orang...lawatlah tempat diorang... Kalau kat Kelantan, ada wakaf che yeh, kat melaka ada jonker street... KaT Klang valley ada up and downtown... Kat JB, ada bazar karat. So, jalan2 lah kita. 



19/01/14
Balik ke KL


Overall, percutian yang best. Objektif tercapai, alhamduLillah...