Friday, February 7, 2014

dulu dan sekarang

Assalamualaikum w.b.t.


hai.


hari ini nak share lukisan2 asas yang aku yakin masa kita sume kecik2 pernah lukis...


1.Rumah saya
Dan yer. Standardlah kan.masa tadika, waima masa darjah 1 pun, kita penah lukis rumah se-basic ini kan... terutamanya masa pendidikan seni.nak nak masa exam mid term ngan final.bagi plak tajuk 'rumah saya'. Masing2 came out with the same idea excluding for those ada blood seni lah, genetically.rumah saya diorang awesome lah kan.

2.Bunga saya
Dan next, bunga.wah wah wah.masing2 lukis same design.kelopak ada 5 or 6. Ada tangkai. Ada pasu. Yang advance siket, letak daun. 

3.Kereta
Kereta semua sama.kotak.letak roda sikit, letak pintu.ada lampu.Nak nak bila terpengaruh lagu 'bapaku pulang dari kota...' terus trend, kereta jer mesti warna merah. 

4.Kucing saya


Hehe.kucing.ada buat berdiri.ada buat yang mcm tgh jalan itu.standard lah kan.ikut kretiviti masing2.

********

The point is, kenapa aku lukis ini...

just to emphasize that, all of us starts from zero. Then, we learnt basic things. Its up to ourself to develop the skills, to improvise the weakness, the aim is to be someone awesome inside out. Each one of us, has the opportunity to succeed. Go for it yer!

P/s: zaman kanak2, msg2 lukis mcm kat atas itu...tapi bila kita dah besar, lukisan kita mesti lagi baik. Yang bunga, berbunga2. Yang kereta, buat lukisan 3d. Yng rumah, xmainlah kotak2  macam itu... semuanya 3D. Cantik2 design. 


Samalah mcm khdupan kau, aku.


setuju?