Monday, February 27, 2012

pH berbeza dalam 1 bekas???

Assalamualaikum w.b.t...

hai...malam ini aku nak post something perkara yang menarik minat aku untuk terus menulis pagu hening sejuk ini...

aku seorang yang sangat cuba elakkan dari menonton berita...yes, walaupun, aku tahu impaknya lebih besar (xelok) apabila kita xtengok berita,xbaca paper... xtahu tentang berita semasa...xtahu hal dunia...kenapa aku xsuka???.sebab banyak benda yang menyesakkan kepala...itu ini itu ini...come on people.menuding jari nko salah...nko salah...nko salah...itu bukanlah view yang baik untuk diserap dan dipertontonkan kepada umum...sepihak bersifat alkali.sepihak bersifat asid...come on...xsabar aku nak tengok sepihak sepihak ini menjadi sepihak yang neutral...come on...duduk dalam bekas yang sama.tapi satu alkali,satu lagi asid...janganlah yang asid terus menjadi asid...yang alkali terus menjadi alkali...meningkatkan nilai pH...dan sepihak lagi menurunkan mengecilkan nilai pH...fuh...bila nak jadi pH 7...semua orang rasa selamat dan bahagia dengan pH ini...kenapa yang alkali xboleh cuba untuk menurunkan nilai pHnya dan asid meningkatkan nilai pHnya...memang susah nak ubah...atleast trylah...yang asid jadik 6,alkali jadik 8...memang still dalam 2 kelompok berbeza tapi, makin dekatkan...kalau dicuba lagi...boleh punya menghampiri 7...

okeylah.